A MÁV-Start és a ŽOS Vrútky is adott be ajánlatot, viszont a járműbeszerzésre jelenleg nincs fedezet.

KÖZLEKEDÉS – A GYSEV Zrt. még idén április közepén publikált uniós nyílt eljárású tendert új intercity-kocsik beszerzésére. A kiírás szerint nyolc olyan szerelvényt terveztek vásárolni, melyekben minimum 36 első- és 160 másodosztályú ülőhely, legalább nyolc kerékpárszállító hely, továbbá legalább két kerekesszékes hely és egy mozgássérültek számára akadálymentesített WC található. Ezen felül egy tartalékszerelvényre is pályáztak, mely hat, egyenként nyolcvan másodosztályú ülőhelyet kínáló kocsiból áll. Természetesen a kapcsolódó szolgáltatások (műszaki dokumentáció, hatósági engedélyeztetés, üzemeltetési és karbantartási dokumentáció, valamint oktatás) is a kiírás részét képezik.

Az érdeklődő jelentkezéseket eredetileg május 27-éig várta a zöld-sárga vasúttársaság, majd időközben kitolták a határidőt július 5-ére. Az ajánlatok értékelése során lényegében csak a kért ár számított, 95 százalékban döntött. A tendergyőztesnek a szerződés aláírásától számított 54 hónapja lenne a járművek szállítására.

A közbeszerzésre a MÁV-Start Zrt. és a ruttkai ŽOS Vrútky járműjavító jelentkezett. Előbbi cég nettó 28 milliárd 407 millió 982 ezer forintos ajánlatát érvényesnek találta a GYSEV döntéshozói testülete, a szlovákiai vállalat pályázatát viszont érvénytelennek minősítették, mivel az a hiánypótlás keretében „nem nyújtotta be a referencia igazolásban megjelölt pályaszámú IC vasúti kocsik üzembehelyezési engedélyét/forgalomba hozatali járműengedélyét”.

A MÁV-Start borítékolhatóan a most már termes és többcélú másodosztályú, valamint büfészakaszos első/prémium osztályú kocsikat tartalmazó IC+-kocsicsaládot ajánlotta a soproniaknak. Az ülőhelyek számából kiindulva a nyolc négykocsis szerelvényért, valamint a tartalék stokkért (összesen 38 kocsi) egy kocsira vetítve átlagosan közel nettó 750 millió forintot kértek.

Az érvényes ajánlat ellenére a GYSEV-nek mégis vissza kellett mondani a tendert, mivel a várt fedezetet nem kapta meg. A társaság járműbeszerzést feltételesen indította meg, mivel a pénzügyi fedezethez támogatás iránti kérelmet nyújtott be a Helyreállítási és Ellenállóképességi Eszköz (RRF) alapból. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) azonban „nem tudja biztosítani a Helyreállítási és Ellenállóképességi Eszköz (RRF) alapból a beszerzés pénzügyi fedezetét, így a szerződés sem tud hatályba lépni, ami a szerződés megkötését is indokolatlanná teszi”.

Az Északnyugat-Magyarországon és Ausztria egy kis részén üzemelő vasúttársaság utoljára 2016-ban vásárolt vasúti kocsikat: akkor használtan 26 jó állapotú, kétszázas tempóra alkalmas, fülkés kocsit szereztek be az ÖBB-től. A korábban az osztrák eurocitykben közlekedő járművek a honosítást követően a Budapest–Győr–Csorna–Sopron és a Budapest–Győr–Csorna–Szombathely(–Szentgotthárd) viszonylatok IC-járatain álltak forgalomba és közlekednek mai napig is.

You May Also Like

Eladta a sokak szerint legkényelmesebb ülésű vasúti kocsijait a GYSEV

A közelmúltban lezárult egy hároméves folyamat: a GYSEV Zrt. az elmúlt hetekben egy csomagban eladta 46, úgynevezett Schlieren típusú személyszállító kocsiját. Helyüket Vas megyében is a korszerű FLIRT motorvonatok vették át.

Átadták az M80-as autóutat

Az ország egyik legnagyobb völgyhídjával épült meg az M80 újabb szakasza. A Duna Aszfalt kivitelezésében elkészült 19,4 kilométer hosszú, Körmendtől Vasszentmihályig tartó második szakasz átadásával már a teljes – a magyar-osztrák határ előtti rész kivételével – 27,2 kilométeres autóúton lehet közlekedni.

Fokozott ellenőrzések a vasút biztonságáért

Ma reggeltől fokozott vasúti ellenőrzést végez a rendőrség. A Railpol (Vasúti Rendőrségek Európai Szervezete) által koordinált akcióban részt vevő szervek huszonnégy órán át végeznek fokozott ellenőrzést a vasút biztonságáért.

ETCS vonatbefolyásoló rendszert épít ki a GYSEV a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasútvonalon

Jeladó balíz a pálya közepén Fotó: Prím M. Biztonságosabbá válik a vasúti…