A most lebontott épület korábban a II. világháború után kiépült repülőtér irányítóközpontja volt, eredetileg rádió-iránymérésre és motorhang figyelésre használták.
A most lebontott épület korábban a II. világháború után kiépült repülőtér irányítóközpontja volt, eredetileg rádió-iránymérésre és motorhang figyelésre használták. 1965-ben telepítették ide a meteorológiai állomást, ahol távol minden zavaró hatástól pontos adatokat lehetett mérni – írta a nyugat.hu, ahol képek is láthatók a még álló, kifosztott épületről, ami az ezredfordulón vesztette el a funkcióját.
Amikor felröppent a bontás híre sokan adtak hangot annak, hogy meg kellene őrizni az utókornak, de az elbontása most utat ad a fejlődésnek. A területen a Schaeffler-csoport hoz létre egy gyáregységet, 15 ezer négyzetméteren zajlik majd elektromos autók alkatrészeinek előállítása.
A szombathelyi repülőtérre tartók már most is nehezen ismernek rá az egykori Savaria (ex-Garasin) laktanya melletti területre. Az évtizedek óta megszokott út menti bokor- és fasor eltűnt, a mögötte meghúzódó “tisztes” kiskertekből már csak néhán kisház, bódé, bungalló áll. A vermeket betemették.
A 2004-ben bezárt laktanya jelenleg börtönként funkcionál. Arról egyelőre nincs információnk, hogy a gyárépület befolyásolja-e a szombathelyi repülőtér működését, a közeli leszállópálya miatt. A Söptére vezető út mellett a gazos területről előbukkant egy torony is. Ezt víztoronynak gondolták, de okozott némi meglepetést a bontás során, ugyanis a belseje tele van szivacsos szerkezetű kövekkel. A mostanában csak birkalegelőnek használt katonai gyakorlópályán is várható még néhány meglepetés a lövészárkok és a harckocsi gyakorlópálya bontása során.A szintén harcjárműveknek épített vízes tereppálya jelenleg száraz és hamarosan az is eltűnik.