Mosóczi László elmondta: a fejlesztésnek köszönhetően nemcsak a 17 kilométer hosszú vasúti pálya újul meg teljesen, de a kőszegi vasútállomást és hét másik megállóhelyet is felújítanak. Kényelmes, magas peronok, korszerű LED-es térvilágítás és utastájékoztató eszközök, valamint fedett kerékpártárolók épülnek.
    Hozzáfűzte: folyamatban van a Szombathely-Kőszeg vasútvonal villamosításának előkészítése is, az üzemeltető GYSEV várhatóan még idén kiírja a közbeszerzést a tervezésre. Ezzel a beruházással teljes hosszában villamosítottá válik a vasúttársaság magyarországi hálózata.
    Az államtitkár szavai szerint az idén soha nem látott mértékben fejeződnek be hazai vasúti fejlesztések, az év végéig akár 700 milliárd forintnyi beruházás átadásával válhat még versenyképesebbé a hazai vonatközlekedés, a következő időszakban pályakorszerűsítésre 4 ezer milliárd forintot, a járműpark megújítására pedig 2 ezer milliárd forintot fordítanak.
    A kőszegi térséget érintő gyorsforgalmi útfejlesztésekről szólva Mosóczi László elmondta: az M86-os gyorsforgalmi út folytatásának – Kőszeg irányába -, az M87-es gyorsforgalmú útnak az engedélyes tervei már az idén elkészülhetnek, a Szombathely-Kőszeg közötti szakasz megépítéséhez szükséges kiviteli tervek elkészítésében pedig a jövő év elején indulhat közbeszerzési eljárás.
    Kőszeg a távlatosabb közúti fejlesztésben is fontos szerepet tölthet be: a település a vidéki nagyvárosokat, gazdasági térségeket összekapcsoló M9 nyugati végpontja lehet – tette hozzá.

Kőszeg állomás

 Ágh Péter (Fidesz), a térség országgyűlési képviselője a projektindító rendezvényen úgy fogalmazott: a cél, hogy közúton és vasúton, de a településen belül is jelentősen javítsák, XXI. századivá tegyék a közlekedés körülményeit.
    Hende Csaba (Fidesz), az Országgyűlés alelnöke, Szombathely országgyűlési képviselője azt emelte ki, hogy a szombathelyi körgyűrű észak-keleti hiányzó szakaszának jövőbeni megépítése, a tervezett Szombathely-Egyházasrádóc közötti gyorsforgalmi út megépítése, valamint a Kőszeg-Szombathely közötti gyorsforgalmú út megépítése a vasi megyeszékhely számára együttesen 100 milliárd forintnyi megvalósuló fejlesztést jelent a következő években.
    Básthy Béla (Fidesz), Kőszeg polgármestere köszöntőjében úgy fogalmazott, a vasúti és közúti fejlesztések “kinyitják” Kőszeget, amely így nemcsak a kőszegiek életminőségét javítja, de jobban megközelíthetővé válik az oda igyekvők, reményeik szerint egyre több belföldi és külföldi turista számára is.
    Homlok Zsolt, a kivitelező Homlok Építő Zrt. vezérigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a kivitelezés július elejétől szeptember végéig teljes vágányzárral jár majd, az utasokat vonatpótló autóbuszok fogják szállítani, de ígérete szerint igyekeznek úgy dolgozni, hogy minél kevésbé zavarják az utazóközönséget.
    Kövesdi Szilárd, a GYSEV vezérigazgatója azt hangsúlyozta: bár csak 17 kilométer hosszú, de fontos számukra a Kőszeg-Szombathely közötti vasútvonal, a vasúttársaság meghatározó részese akar maradni a közösségi közlekedésnek és tovább szeretné növelni a vasúti személyszállítás kényelmét és biztonságát.

Vélemény, hozzászólás?
You May Also Like

Átadták az M80-as autóutat

Az ország egyik legnagyobb völgyhídjával épült meg az M80 újabb szakasza. A Duna Aszfalt kivitelezésében elkészült 19,4 kilométer hosszú, Körmendtől Vasszentmihályig tartó második szakasz átadásával már a teljes – a magyar-osztrák határ előtti rész kivételével – 27,2 kilométeres autóúton lehet közlekedni.

Június 1-től autóbuszos és vasúti utazásra is érvényesek a közlekedési bérletek Kőszeg és Szombathely között

Újdonságot vezet be a GYSEV Zrt. és a Volánbusz Zrt. a Vas…

Wagner András nevét veszi fel a Csónakázótó sétánya

Wagner Andrásról nevezik el a Szombathelyi Csónakázótó sétányt 2023-tól.