Nincsen garancia az üzemanyaghiányra

Pillanatnyilag nincs üzemanyaghiány, de semmi nem garantálja, hogy ez így is marad. Több szempontból is nagyon érzékeny a jelenlegi helyzet nyilatkozta a Portfoliónak Ratatics Péter, a Mol magyarországi operatív működésért felelős ügyvezető igazgatója.

Öt okot sorolt fel Ratatics, ami miatt érzékeny a helyzet:

  • Az egyik az ársapka, ami miatt a hazai import jelentős része kiesett, mert a külföldi nagykereskedők nem érdekeltek abban, hogy ezen az áron értékesítsék az üzemanyagot. Így az ország csak a Molra számíthat, ami azt jelenti, hogy egy komolyabb fennakadás vagy műszaki hiba esetén a stratégiai készletekre kell majd támaszkodni, ezek szintén végesek.
  • Másodszor, a nyár mindig egy nagyobb forgalmú időszak, jellemzően 30-40 százalékkal nő a kereslet.
  • Harmadik szempont, hogy óvatosságra int minket, hogy az orosz kőolajembargó miatt Európában nem zárható ki az időszakos áruhiány.
  • Negyedik szempont, hogy a helyzetet súlyosbítja, hogy a schwechati finomító karbantartási újraindulása nem sikerült.
  • Ötödször pedig fontos az is, hogy a finomítókban rendszeresen karbantartásokat, leállásokat kell végezni. Ez a normál üzemmenet része. Így a Molban is meg kell csinálni a kötelező karbantartásainkat is: Pozsonyban július 20-ig tart a finomítói leállás, a Dunai Finomító pedig augusztusban és októberben nagyjából egy-egy hónapra részlegesen leáll. Ez azt jelenti, hogy augusztusban harmadára esik vissza a dízel termelés.

Vélemény, hozzászólás?
You May Also Like

Aszfaltozzák a balogunyomi kerékpárutat

SZOMBATHELY-BALOGUNYOM A Szombathely-Balogunyom kerékpárút aszfaltozási munkái augusztus 31–én kezdődnek és várhatóan szeptember…

Eladta a sokak szerint legkényelmesebb ülésű vasúti kocsijait a GYSEV

A közelmúltban lezárult egy hároméves folyamat: a GYSEV Zrt. az elmúlt hetekben egy csomagban eladta 46, úgynevezett Schlieren típusú személyszállító kocsiját. Helyüket Vas megyében is a korszerű FLIRT motorvonatok vették át.